بورس و بازار خودرو

میزان معاملات گروه خودرویی طی ‌یکشنبه ۵ بهمن بالغ بر ۴.۹میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۱۹۹۱میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در روز پرنوسان بازار سرمایه، اکثر سهم‌های گروه خودرویی ریزش داشت و رنگ قرمز به خود گرفت. طی معاملات روز گذشته درحالی‌که بازار با ریزش شاخص کل شروع به کار کرد، اما در ادامه و در پایان معاملات شاخص کل با رشدی بیش‌از ۱۲هزار واحد مثبت شد. طی معاملات روز دوشنبه، به غیر سهم‌های ایران‌خودرو و سایپا و برخی سهم‌های دیگر، مابقی گروه خودرویی روز منفی را پشت سرگذاشتند.

در پایان معاملات روز گذشته نماد شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، زامیاد، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، موتورسازان تراکتورسازی ایران، قطعات اتومبیل ایران،‌ کمک‌فنر ایندامین، ایران‌خودرو دیزل، رینگ‌سازی مشهد، سرمایه‌گذاری رنا، مهرکام پارس،‌ صنایع ریخته‌گری ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، سایپا آذین و بسیاری دیگر از سهم‌های این گروه روز قرمزی را پشت سر گذاشتند و با کاهش ارزش قیمت سهم مواجه شدند.

   روز مثبت و منفی بازار سرمایه 

در روزی که بازار سرمایه با ریزش شاخص کل آغاز شد و در پایان با رشد شاخص به اتمام رساند، لیدرهای گروه خودرویی یعنی ایران‌خودرو و سایپا روز متعادلی را پشت سرگذاشتند. بررسی سهم این دو غول جاده مخصوص نشان می‌دهد طی معاملات روز گذشته، صف خرید نداشتند و روند در این دو سهم متعادل پیش می‌رود.

   اقبال بازار به سهم‌های پالایشی

تاکید خریداران طی معاملات روز گذشته بیشتر روی پالایشی‌ها بود. بر این اساس، سهم‌هایی مانند «شپنا» با اقبال مواجه شده است. ضمن این‌که پس از روند نزولی پالایشی یکم و اعتراض سهام‌داران به ریزش‌های ۵۰ تا ۶۰درصدی این بخش، طی معاملات روزهای اخیر این سهم‌ها روند مثبتی را طی کرده‌اند. طی معاملات روز گذشته بازار سرمایه، صف خرید میلیونی برای پالایش یکمی‌ها ایجاد شد و به همین دلیل دو سهم بزرگ خودرویی روز آرامی را پشت سر گذاشتند. پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه طی هفته‌های آینده نیز روند متعادلی را پشت سر خواهد گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =